Select Page

Goed nieuws!

Afgelopen dinsdagochtend stapte ik bij de fysiotherapeut binnen. De dag begon niet al te goed, maar hij eindigde des te beter – het gaat beter met mijn blessure!!

Op een of andere manier krijg ik het constant voor elkaar om iedere keer te laat bij de fysio te verschijnen. Of ik verslaap me, of ik ben mijn sleutels kwijt, of … zoals afgelopen dinsdag … ik krijg halverwege op de fiets een lekke band en vervolgens een hagelbui op mijn kop. Thanks, universe! En sorry Wilfred!

Maar goed, Wilfred liep zelf ook wat uit (of had inmiddels een andere client onder handen genomen, ik weet het eigenlijk niet haha) dus ik moest zelfs nog even wat wachten. Nadat ik plaats had genomen op de behandeltafel ging Wilfred eerst starten met mijn bilspier en wow. Waar ik normaal echt heftig protesterende spieren heb daar had ik daar nu nauwelijks last van. Hetzelfde gold eigenlijk voor mijn dijbeenspieren!

Vooral boven in mijn dijbeen was de reactie zoveel minder heftig als in de voorgaande behandelingen. Richting de knie werd het iets gevoeliger, maar nog steeds niks in vergelijking met wat er voorheen gebeurde. Blijkbaar heeft die rustperiode toch behoorlijk wat gedaan, en het heeft ook enorm geholpen dat ik dit keer wel trouw mijn stretch oefeningen heb gedaan.

Uiteindelijk heb ik dus netaan 2,5 week stil gelegen, en ik mag dit weekend weer gaan proberen een stukje te lopen! Ik ben daar echt super gelukkig mee. Ik hoop echt zo hard dat het goed gaat. Deze blessure kan heel grillig zijn met twee stappen voorwaarts en één stap terug, maar ik houd gewoon heel goede hoop 😀

Ik heb afgelopen woensdag in ieder geval al wel weer een lekkere sportschool training achter de rug, die ook helemaal goed ging zonder pijn. Blij! En daarnaast heb ik die avond ook meteen mijn pasje voor Fit for Free opgehaald en voor morgenavond (vanavond voor jullie, als jullie dit lezen) een afspraak gemaakt. Ik krijg een uurtje een stuk persoonlijke begeleiding, en op basis daarvan krijg ik een persoonlijk schema. Ik wil gaan focussen op kracht, en dan full body. Tot nu toe heb ik krachttraining voor hardlopers gedaan, maar ik wil dat uit gaan breiden naar mijn hele lichaam. Doel is wat strakker in mijn vel en iets meer definitie, vind ik mooi. En natuurlijk krachtiger spieren overall, kan nooit kwaad!

Goed, dit blije ei gaat nog even lekker chillen in de badkuip en dan een tukje doen. Ik houd mijn vingers gekruisd dat ik het sporten vanaf nu weer voorzichtig kan gaan oppakken! Ik houd je op de hoogte 🙂