Select Page

Gedurende een groot deel van deze week dacht ik dat het helemaal niks zou worden op sportgebied. Een aantal dagen had ik geen tijd, moest ik andere dingen doen en als ik dan wel kon sporten was ik ofwel bekaf, of het kwam met bakken uit de hemel. Uiteindelijk kon ik toch nog drie keer sporten – in twee dagen tijd. Was dat slim? Lees mee!

Chi Running in het Mastbos

De eerste kans om te sporten kreeg ik deze vrijdag. Een van mijn loopmaatjes, Louis, had mij gevraagd of ik proefkonijn wilde zijn bij zijn Chi Running training – hij volgt de opleiding tot trainer en een van de onderdelen van deze opleiding is het bijbrengen van de looptechniek aan een leek.

De training bestond uit een deel theorie en een deel praktijk, waarbij we oefenden met het losmaken van gewrichten en spieren, de chi running houding en het afwisselen tussen normaal hardlopen en chi running. Ik wilde vandaag eigenlijk een heel stuk over de training uitleggen in dit verslag, maar het is best uitgebreid, dus binnenkort komt er een apart artikel over. Ik vond het in ieder geval heel leuk, en ik denk dat het zeker gaat helpen om blessures te voorkomen.

NTC Ab Burner Workout

Tijdens de Chi Running training draaide het grotendeels om bewegen vanuit een sterke core. Die heb ik niet echt haha. Ik roep al maanden dat ik daar iets mee moet gaan doen, en ik besloot daar dan ook meteen maar mee beginnen. Ik had al een tijdje de NTC Workout app van Nike op mijn iPad staan en daar zit een heel aantal workouts voor je core in. Een daarvan is de ab burner, en die besloot ik te gaan doen.

Allemachtig.

Toe touches, Crazy Ivans, Russian Twists, gewone planks, sideplanks, you name it, they’ve got it. Eigenlijk moet je deze workout doen met een medicine ball, maar die had ik niet. Dus greep ik een van de gewichtjes van mijn man. Boy oh boy, was dat een miscalculatie. Die dingen wegen 5KG en ik dacht dat dat prima te doen zou zijn … ja niet dus. Ik moest eigenlijk drie rondjes, maar halverwege de tweede ronde heb ik het gewichtje toch maar weg gelegd.

Ja jammer, te laat. De dag erna kon ik mijn armen zowat niet meer optillen van de spierpijn. Schouders, armen, nek, auwauw! Mijn buikspieren, waar de oefening voor bedoeld was, voelde ik ook wel maar dat viel in het niet bij de rest haha. Het stormde als een gek buiten, en we zouden die ochtend in het bos gaan trainen. Ik stond eigenlijk op het punt de training af te zeggen, maar vond toen dat ik een watje was đŸ™‚

Running Club Breda

Gelukkig maar, want de training was heel erg leuk. Trainen in het bos was te riskant met de storm, dus we liepen weg van het bos richting een groot viaduct in de buurt. Ik was mijn horloge vergeten, dus geen idee hoe hard ik liep, maar het was buffelen tegen de storm in het viaduct op, dan er af, beneden een rondje en dan weer terug het viaduct op en af. De meesten deden drie rondjes, ik deed er twee, en in totaal liep ik zo’n 6,5 kilometer. Het ging goed – we hadden dit rondje al vaker gedaan maar dan was ik beneden aan het viaduct meestal helemaal kapot. Dat was dit keer niet zo – progress!

Terug in het bos was het even lekker rekken en strekken, nog wat kletsen, en we sloten de training af met hete chocolademelk. Perfect voor dit soort stormachtige weer! Mijn schouders waren weer redelijk los en ik was heel blij dat ik de training toch had afgerond. Yay!

Hoe was jouw sportweek? Heb je nog gelopen met het stormachtige weer?